sábado, 8 de octubre de 2011

Vacances 2011 Pirineu de Lleida

Diumenge 14 d'agost

Ens encaminem cap a Gironella al voltant de les 4 de la tarda, per dirigir-nos cap a Castellar d'en Hug,
a l'altura del "Clot del Moro" hem tingut un ensurt amb un altre cotxe, degut a les quatre gotes que cauen el vehicle a patinat i ens ha donat un cop bastant fort, el resultat final ha estat que ens ha arrancat tot el lateral baix de l'autocaravana, pero decidim continuar ja que no impedeix en absolut fer les nostres vacances programades.
Anem cap a la Seu d'Urgell per pujar el port del Cantò i baixada fins a Sort on farem nit en un parking al costat del camp de futbol emb altres ac,s
Hem gastat 55,15 € de gasoil

Dilluns dia 15 d'agost

Després d'esmorçar ens dirigim cap a Gerri de la Sal on hi trovem el encreuament que ens portarà fins a Montcortés. Tot i que la carretera es força estreta, es molt maco passes pel cim de les muntanyes, just després de Montcortés i podem trovar un llac amb zona d'acampada.
      Aquesta carretera ens porta fins la Pobleta de Bellvei, continuem cap a la Torre de Cabdella on es pot visitar el museu de la central electrica, la primera central hidroelectrica d'Espanya. Continuem carretera amunt fins arribar a Capdella, on fem una visita al poble i la seva esglesia, arribarem a l'estany de Sallente on i passarem la resta del dia i farem nit ja que es un lloc molt tranquil

Dimars dia 16 d'agost

Després de passar la nit sense cap soroll, ens llavem a les 7 del mati, fem un esmorçar una mica més contundent ja que ens disposem a fer una caminada fins el llac de l'entany Gento amb un desnivell de 390 mt.
    Sortim de la punta de embassament on comença la pujada tot fent zigas zages per facilitar la pujada ja que es molt dret fins que arribem a l'antiga via del carrilet

que tenia com utilitat transportar materials i persones que es dedicaben a la construcció de l'estació d'energia hidroelectrica, que durant el dia l'aigua baixa cap a l'estació electrica i va ha parar a l'estany de Sallente i a la nit la bombejant cap a l'estany Gento i aixi tornar a repetir.
Estem situats a 2150 mt per demunt del nivell del mar, en un refugi-hotel, pero només funciona el restaurant des d'aqui les vistes son esplendides.

Una visita a l'exposoció per coneixer millor la flora i la fauna d'aquets paratges
Tornem cap a l'autocaravana pel mateix cami, després de dutxar-nos, marxem en direcció la Vall de Boi, on visitarem les esglesies romaniques Patrimoni de la Humanitat de Sta. Mª de Cardit, l'esglesia de Sta Eulalia a Erill la Vall, aquest poble ja es més grandet, per tant més turistic, just al devant, a l'altre cantò de muntanya i trobem Sta Mª de Taull i St. Climent i St. Joan de Boi on si troben, potser les esglesies més conegudes
Sta. Mª de Cardit
Sta. Eulalia de Erill la Vall
St. Climent de Boi

Deixem les esglesies  per arribar fins el balneari de Caldes de Boi, la nostra intensió era poder
pernoctar a l'embassament de Cavallers, peró el guarda ens ha dit que els vehicles de més de 2 mt d'amplada tenen pohibit circular per la pista que ens porta fins a dalt, sota sanció de 600€, no ens han fet falta gaires més arguments per desistir del tema.
       Hem desfet cami fins a Barruera on hi ha una zona per pernoctar i aparcar, només des de les 20 hores fins a les 8 hores, després hi ha sanció
Gastos del dia:30 € de gasoil, 1,95 € del pa i 5,25 del vi

Dimecres dia 17 d'agost

Son les 8 en punt els funcionaris de l'ajuntament de Barruera passen el paparet on diu que esta phohibit aparcar i sota sanció.
       Esmorçem i marxem en direcció la Vall d'Aran, a uns 15 kms de Pont de Suert i trobem la població d'Aneto, aqui hi ha una carretera de muntanya que ens porta fins l'embassament de Llaisset, son 13 kms de vistes espectaculars, atravassem un tunel bastant rudimentari i a la sortida ja et trobes amb el pantà
Fem un petit treking d'una hora de durada fins els llacs de Angliós i una hora més de tornada, ens hem tirat les fotos de rigor i hem desfet el cami fins la carretera principal que ens portara fins a Viella.
Peró el nostre destí no es aqui, continuem ruta en direcció França i en arribar al poble de Es Bordes travassem el poble en dirreció Uelhs deth Joèu on hi podem veure una cascada d'aigua, molt gran.
Aqui hem dinat en un parking, ple de cotxes i després de fer la migdiada hem tornat cap a Viella on hem fet la compra i hem continuat cap el port de la bonaigua per dirigir-nos cap a la Vall àneu. Atravassem Esterri d'Aneu i continuem per la carretera que ens portarà fins Alós d'Isil, lloc molt recomenable, encara verge, anem aparcar l'autocaravana en el parking del refugi de Fornet, Parc Natural,tot i que hem demanat permís al agent rural i ens ha dit que si, hem decidit de no fer-ne càs i anar a dormir a Isil, no fos el cas que l'endemà passes un altre guarda i ens poses la multa.

Dijous dia 18 d'agost

Després de guardar tot al seu lloc, marxem cap a Llavorsi on agafarem la carretera que ens portarà a fer una visita a la Vall de Cardós.
    Doncs feia uns 15 anys que no visitabem aquets varals, que per cert ha canviat molt, hem arrivat fins a Tavascan un poblet petit, però molt bonic i acollidor, hem visitat la piscifactoria de truites i després de pasejar per l'unic carrer del poble hem tocat el dos, en direcció Andorra, hem anat al Pas de la Casa on hi ha un parking que hi podem pernoctar y omplir i buidar aigues, esta ple d'autocaravanes quasi totes franceses. Hem donat un tomb pel lloc, hem comprat alguna coseta per la familia i després de dormir i esmorçar hem emprès el cami de tornada a casa.
Aquest any les nostres vacances han estat curtes però hem disfrutat, ja que ens hem dedicat bona part dels dies ha fer el que més ens agrada, caminar per les muntanyes i llocs on poder contemplar la natura i el mon des de una altre prespectiva.

Tot aquest recorregut es pot fer molt bé i sense correr en un pont de 4 o 5 dies, i que es apta per tota la familia