sábado, 1 de agosto de 2009

Setmana del 18 de juliol de 2009

Ha mig mati decidim que podríem anar fer un cim dels molts que ens envolten, li va tocar al TAGA una muntanya emblemàtica situada al Ripollès, dic emblemàtica pel fet de que de les seves entranyes i surt la arxiconeguda font d’aigua “ Aigües de Ribes”. El Taga es una muntanya de mitjana altura, 2049 mt. Vam pujar per Sant Joan de les Abadesses i cap a Ogassa i d’aquí per un camí asfaltat que passa per St. Martí de Ogassa una església del romànic, arribem a Coll de Jou, on aparquen el Vehicle, ens canviem d’indumentària i comencem l’ascensió. El primer tram sempre al costat del filat ( vailet) que te per funció guardar les vaques, transcorreguts uns 200 mt ja es troba un caminet que es va separant del cim, però en realitat la petita volta que fem es perquè sigui mes fàcil la pujada. Arribem a dalt, hem tardat 1 hora, on i veiem una creu i un monòlit que va ser col·locat allà per una entitat excursionista ens hem assegut i de la motxilla hem tret el berenar-sopar i hem gaudit d’allò mes. Des de aquella altura les vistes son extraordinàries, des de la plana de Vic fins la plana d’Olot, passant pels pobles i muntanyes que l’envolten, la pau i tranquil·litat que es respira aquí dalt no es pot explicar en paraules, realment es te de veure i viure. La tornada cap a casa va ser per Bruguera i Ribes de Freser.